dimarts, 27 de gener del 2009

Tot redescobrint John Bonham



Sempre he pensat que John Bonham és un dels millors bateries que ha donat el rock però el recordava per l'estereotip que s'ha creat de John Bonham: el bateria de força, dels ritmes contundents i pesants. Però l'altre dia vaig tornar a visionar el DVD de Led Zeppelin al Royal Albert Hall 1970 i vaig redescobrir un Bonham que no recordava: subtil, amb treball de canell, amb una sorprenent independència cap/peus (poc usual a l'època), i molt imaginatiu. I em vaig empassar encantat el llarg solo de Moby Dick, del qual poso aquest fragment de Youtube. I feia temps que tenia aparcats els primers Zeppelin (últimament només escoltava Presence i In Through The Out Door) però ara m'estic reconciliant amb els primers Zeppelin. Ara només falta que algun dia s'editin per separat les actuacions senceres que apareixen fragmentades el doble DVD editat l'any 2003.